29 oct 2010

El Malalletra de Laia Calvet i la inspiració brossiana


Malalletra 19, dedicat a Brossa

El Malalletra de Laia Calvet és un fanzine poètic elaborat amb molta cura. Transmet una mena de fe creativa profunda, digna i alegre al mateix temps. Transmet fe en la poesia visual i en la seducció intel·lectual que, com a gènere, representa. El Malalletra també és un exemple de petit tresor col·lectiu, d'obra conjunta i acollidora, de tenacitat.

El Malalletra 21 , dedicat a la NATURA


Laia admira Joan Brossa. Va descobrir la magnitud de la seva obra el 2001, en una macro-exposició retrospectiva que fa tenir lloc a la Fundació Miró; aleshores estudiava gràfica publicitària. Aquella mostra va sotraguejar-la: “Vaig començar a buscar llibres, catàlegs, i em va passar una cosa que deu haver passat a tothom que se sent proper al llenguatge de la poesia visual: em vaig il·luminar. Brossa em va obrir tot un nou món d'imatges i idees. Des d'aleshores el tinc molt present”.

Aquesta presència va portar-la a dedicar-li un Malalletra (núm. 19, gener-febrer 2009) amb motiu de l'aniversari de la seva mort: un recull en el qual diversos artistes van homenatjar-lo; acompanyat d'un cd amb 30 poemes interpretats per diversos músics catalans.




Laia ha dedicat el darrer Malalletra a les àvies (núm. 22); va acompanyat del Kit Àvies, integrat per un quadern de cal·ligrafia i una peça de roba interior de cotó. Hi participen: Lluís Altés, Gabriel Boloix, Jordi Borràs, Joan Calvet Ràfols, Laia Calvet Figueras, Agustí Calvo, Agnés Coromines, Garbi KW, Deb Levrier, Roser López, Teo Peiró, Antoni Prat, Sergi Quiñonero, Arés Rimbau, Miquel Rof, Toni Romero & Clara Tarrida, Francesc X. Simarro, Quico Ventura, Zenón.

Per adquirir el Malalletra poseu-vos en contacte amb: laiacalvet@yahoo.es

Fanzine Malalletra



No hay comentarios:

Publicar un comentario